Nutricijske vrednosti biljne hrane

 

Zeleno – hrani svaki dan
Crno – hrani povremeno
Plavo – retko
Ljubičasto ­ znak pitanja da li da se daje
Crveno – nikako otrovno

 

Vrsta hrane Ca:P Proteini Masti Vlakna Šećer Voda beleške
lucerka (alfalfa) Savršena osnovna hrana
Ne oljuštena jabuka 1:1.8 .2% .3% 1.9% 11.5% 85%
kajsija 1:1.4 1.4% .4% 2.4% 9.3% 86% bogata vit.A (26 IU/g)
Zeleni grašak 1:1 1.8% .1% 3.4% 90% Umerena količina oksalata (312 ppm)
Asparagus 1:2.7 2.3% .2% 1:2.7 2.3% .2%
Avocado 1:4 2.1% 17.3% 4.9% 1% 73% Jako otrovan nikada ne treba davati
Banana 1:3.3 1.0% .5% 2.4% 18.4% 74% Jako bogata fosforom
Šećerna repa 3:1 1.8% .1% 3.7% 92% Puno oksalata, bogata vit. A (61 IU/g)
Zvonasta paprika, crvena 1:2 .9% .2% 2.0% 92% bogate vit. C (19%), bogate vit. A (57 IU/g), umereno oksalata (1171 ppm)
Zvonasta paprika, žuta 1:2.2 1.0% .2% .9% 92%
Zvonasta paprika, zelena 1:2 .9% .2% 1.8% 92% Umereni oksalati (1171 ppm)
Kupine,sveže 1.5:1 .7% .4% 5.3% 7.9% 86% Umerene oksalatne k., vit. C (2%), bogate vlaknima
Vrsta hrane Ca:P Proteini Masti Vlakna Šećer Voda beleške
kineski kupus 2.8:1 1.5% .2% 1.0% 1% 95% Bogat vit. C, bogat vit. A (30 IU/g), goitrogeni
Mekinje 1:73 15.6% 4.3% 42.8% 10% Puno fosfora and vlakana
Brokoli 1:1.4 3.0% .4% 3.0% 91% bogat vit. C (9%), umereni oksalati, goitrogeni
zeleni kupus 2:1 1.4% .3% 2.3% 2.7% 92% bogat vit. C (3%), goitrogeni
Crveni kupus 1.2:1 1.4% .3% 2.0% 5.4% 92% bogat vit. C (6%), umereni okalati (350 ppm)
šargarepa 1:1.7 .8% .5% 1.8% 6.6% 90% puno vit. A (150 IU/g), umereno oksalata
Celer,listovi i stablo 1.6:1 .8% .1% 1.7% 1% 95% Fino iseckano
višnje 1:1.3 1.2% 1.0% 2.3% 14.6% 81% Odlična poslastica
Koriander 1.4:1 2.1% .5% 2.8% 92% bogat vit. A (40 IU/g), umernei oksalati (50 ppm)
Kukuruz,žuti 1:13 2.6% 1.0% 2.0% 5.4% 77% Mnogo fosfora,umereno oksalata (99 ppm)
Brusnica, sveža 1:1.3 .4% .2% 4.2% 87% High fiber
Cvrčci(pre gutloading) 1:12 21.3% 6.0% 3.2% 70% Gutloading i minerali poboljšavaju kvalit hrane
Krastavac, oljušten 1:1.5 .6% .2% .7% 2.3% 97% Dobar izvor vode ali jak slabe hranljive vrednosti. Puno je prskan nepreporučujem
dahia Odlična poslastica
 
Vrsta hrane Ca:P Proteini Masti Vlakna Šećer Voda beleške
Lišće maslačka 2.8:1 2.7% .7% 3.5% 2.4% 86% Bogati kalcijumom, bogati vit. A (140 IU/g), umereni oksalati, odlična hrana
Gliste Nep. 10.0% 2.0% Nep. 84% Jako puno proteina
Jaja, kuvana 1:3.4 12.6% 10.6% 0% 75%
Endivija salata 1.9:1 1.3% .2% 3.1% 1.2% 94% Umereni oksalati, bogata kalcijumom
smokva 2.5:1 .8% .3% 3.3% 6.9% 79% Bogatakalcijumom i vlaknima, umereni oksalati
Grejpfrut 1.2:1 .6% .1% 0% 6.2% 91% Bogat vit. C (4%)
Groždje, belo i plavo 1.4:1 .6% .4% 1.0% 16% 81% Umereni oksalati (34 ppm)
hibiskus rozela listovi 2.7:1 1.6% .1% 2.5% 86% Odlična poslastica bogata vitaminima
hibiskus rozela cvet 2.3:1 3.3% .3% 1.6% 85%
Kelj 2.4:1 3.3% .7% 2.0% 2.2% 84% bogat vit. A (89 IU/g), umereni oksalati, goitrogeni
kivi 1:1.5 1.0% .4% 3.4% 9% 83% Bogat oksalatima, i bogat vit. C (10%)
prazi luk 1.7:1 1.5% .3% 1.8% 3.9% 83%
Salata 1.4:1 1.3% .2% 1.0% 96% Jako slaba hranljivost, izaziva diareu

veliki znak pitanja!!! u eminentnoj knjizi sma pronašo sasvim suprote podatke koji kažu da je salata izvrsna!!!

Mango 1:1 .5% .3% 1.8% 14.8% 82% bogat vit. A (39 IU/g), umereni oksalati (300 ppm)
Tenebrija( tenebri molitor) 1:25 20.3% 12.7% 1.7% 62% Siromašni kalcijumom, bogati fosforom i mastima, tvrd egzoskelet
 
Vrsta hrane Ca:P Proteini Masti Vlakna Šećer Voda beleške
Listovi  senfa 2.4:1 2.7% .2% 3.3% .8% 91% bogati vit. C (7%), bogati vit. A (53 IU/g), umereni oksalati (1287 ppm), goitrogeni
Nektarine 1:3 .9% .5% 1.6% 8.5% 86%
Masline (konzervirane) 29:1 .8% 10.7% 3.2% 80% Bogate kalcijumom i mastima, bogate vit. E (3%)
Pomaranđe, mandarine 1.4:1 .6% .2% 2.3% 88% Bogate vit. A
 papaja 5:1 .6% .1% 1.8% 5.9% 89% Odlično voće, bogata calciumom, bogata vit. C
(6%)

 

peršun 2.4:1 3.0% .8% 3.3% 1.1% 88% mnogo oksalat (14:1 ox:ca), bogat vit. C (13%), bogat vit. A (51 IU/g)
pastrnak 1:2 1.2% .3% 4.9% 4.8% 80% Umereni oksalati(205 ppm), bogat vlaknima
Breskva 1:2.4 .7% .1% 2.0% 8.7% 88% Niski oksalati (10 ppm), goitrogeni
Kruška, azijska 1:2.8 .5% .2% 3.6% 88% Visoki oksalati
kruška 1:1 .4% .4% 2.4% 10.5% 84% Visoki oksalati
zeleni grašak 1:4.3 5.4% .4% 5.1% 4.5% 79%
grašak u ljusci 1:1.2 2.8% .2% 2.6% 89% Umereni oksalati (60 ppm)
Ananas, konzerviran 2:1 .4% .1% .8% 86% Umereni oksalati (58 ppm)
Ananas svež 1:1 .4% .4% 1.2% 12% 87% Umereni oksalati (58 ppm)
Vrsta hrane Ca:P Proteini Masti Vlakna Šećer Voda beleške
Tek izlegli miševi 1:1  Bogati su mastima, dobar izvor kalcijuma,   jednom nedeljno ne
češće
rotkvica 1:1 .6% .5% 1.6% 2.7% 95% Umereni oksalati (92 ppm)
Suvo grožđe 1:2 3.2% .5% 4.0% 62% 15% Odlična poslastica, bogato šećerom i vlaknima
malina 1:1.2 .9% .6% 6.8% 87% Umereni oksalati
Pirinač 1:8.3 2.6% .9% 1.8% 73% Mora biti kuvan
ruzmarin 4.8:1 3.3% 5.9% 4.0% 68% Bogat kalcijumom i vlaknima
Morska trava 4:1 1.7% .6% 1.3% 82% Bogata kalcijumom i jako mnogo joda
svileni crvi 1:2.4 63.8% unk unk 76% Sadrži enzim zvani serapeptase, on imam karakteristike koje mu omogućavajubolju absorpciju kalcijuma, smanjuje inflamaciju, bol
spanać 2:1 2.9% .4% 2.7% .4% 92% bogat in vit. A (67 IU/g), mnogo oksalata (19:1 ox:ca), goitrogeni
Špageti, kuvani 1:7 4.8% .7% 1.7% 66%
tikva,pečenka 1:1 .8% .1% 1.5% 2.2% 88%
tikva, žuta 2:1 .6% .6% 6.9% 2.2% 92% Bogata kalcijumom i vlaknima
Jagode 1:1.4 .6% .4% 2.3% 5.7% 92% bogate vit. C, umereni oksalati
Superworms 1:18 17.4% 17.9% 6.8% 60% Jako bogati fosforom
 
Vrsta hrane Ca:P Proteini Masti Vlakna Šećer Voda beleške
Paradajz 1:5 .9% .3% 1.1% 3% 94% Umereni oksalati (263 ppm), puno kiseo
repa sirova 1:1 .9% .1% 1.8% 3.8% 92% Umereni oksalati (4:1 ox:ca), goitrogeni
repino lišće 4.5:1 1.5% .3% 3.2% 1% 91% bogati vit. C (6%), bogati vit. A (76 IU/g), umereni oksalati
lubenica 1:1 .6% .4% .5% 9% 92%
Wax Wormsgaleria mellonella 1:7 15.5% 22.2% 7.7% 62% Jako bogati fosforom
Žito,trava 1:1 25% Jako nutriciono.
Super crv (Zoophobas morio) Nepoz. 19.0% 17.0% Nepoz. 58%

 

 

 

 

 

 

© Svi tekstovi i fotografije su autorske. Upotreba zabranjena bez dozvole autora.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Visit Us On Facebook